Tavsiye Edilen Okuma Listesi

Bölümümüz öğretim üyeleri tarafından tavsiye edilen okuma listesini sizlerle paylaşıyoruz...


1. AÖF MEDYA VE İLETİŞİM PROGRAMINDA OKUTULAN TÜM KİTAPLAR.
2. Adaklı, G. (2001). Medya Politikaları Ankara: İmge Kitabevi. 
3. Adaklı, G. (2006). Türkiye’de Medya Endüstrisi- Neoliberalizm Çağında Mülkiyet ve Kontrol İlişkileri. Ankara: Ütopya Yayınevi.
4. Alemdar, K. ve Erdoan, İ. (1994). Popüler Kültür ve İletişim. Ankara: Ümit Yayıncılık.
5. Althusser, L. (1991). İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları. Çev.: Yusuf Alp-Mahmut Işık. İstanbul: İletişim Yayınları. 
6. Atabek, N. ve Dağtaş, E. (1998). Kamuoyu ve İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı. 
7. Atabek, Ü. (2001). İletişim ve Teknoloji. İstanbul: Seçkin Yayınları.
8. Batmaz, V. (2006). Medya Popüler Kültürü Gizler. İstanbul: Karakutu Yayınları.
9. Binark, M. ve Bayraktutan, G. (2013). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon.
10. Bottomore, T. (1997). Frankfurt Okulu (2. Basım). (Ahmet Çiğdem, Çev.). Ankara: Vadi Yayınları.  
11. Burton, G. (1995). Görünenden Fazlası. (Nefin Dinç, Çev.). İstanbul: Alan Yayıncılık.
12. Çoban, B. (2006). Kadife Karanlık1-  2: Ayna Şövalyeleri 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar. İstanbul: Su Yayınevi. 
13. Dağtaş, B. (2003). Reklamı Okumak. Ankara: Ütopya Yayınları.
14. Dağtaş, E.; Özer, Ö. (2011).Popüler Kültürün Hakimiyeti. Konya: Literatürk.
15. Erdoğan, İ. ( 2012).  Pozitivist  Metedoloji ve Ötesi. Ankara:  Erk Yayınları.
16. Esslin, M. (1991). TV Beyaz Camın Arkası (Birinci Basım). (Murat Çiftkaya, Çev.). İstanbul: Pınar Yayınları.
17. Fiske, J. (2003). İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev: Süleyman İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
18. Geray, H. (2003). İletişim ve Teknoloji Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları. Ankara: Ütopya Yayınevi.
19. Geray, Haluk. Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. (2. Baskı), Ankara: Siyasal Kitabevi, 2006.
20. Gezgin, S. (1994). Basında Fotoğrafçılık. İstanbul: Der Yayınları.
21. Habermas, J. (2005). Kamusallığın Yapısal Dönüşümü (5. Baskı). Tanıl Bora-Mithat Sancar (çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
22.  İnal, Ayşe (1996). Haberi Okumak. İstanbul: Temuçin Yayınevi. 
23. İnceoğlu, Y.G. (2010). Uluslararası Medya. İstanbul: Der Yayınları.
24. İrvan, S. (Der). (2002). Medya Kültür Siyaset. İkinci Baskı. Ankara: Alp Yayınevi.
25. Keane, J. (1999). Medya ve Demokrasi (3. Basım). (Haluk Şahin, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
26. Küçük, M. (Der.) (1994). Medya, İktidar, İdeoloji. Ankara:Ark Yayınları.
27. Marx, Karl ve Friedrich Engels (1999). Alman İdeolojisi. (Feurbach). Çev. Sevim Belli. (4. Baskı). Ankara: Sol Yayınları.
28. Mcquail, D. Ve Windahl, S. (1994). Kitle İletişim Çalışmaları İçin İletişim Modelleri. Çev.: Banu Dağdaş ve Uğur Demiray. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
29. Mutlu, E. (2004). İletişim Sözlüğü (Dördüncü Basım). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
30. Mutlu, Erol (Der. ve Çev.) (2005). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Ütopya Yayınevi. 
31. Oskay, Ü.  (1986). Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri. İstanbul: Der Yayınları.
32. Özer , Ö. (2012). Haberin Doğası. Konya: Literatürk
33. Özer, Ömer (2011). Haber Söylem İdeoloji Eleştirel Haber Çözümlemeleri, Literatürk Yayınları.
34. Postman, N. ve Powers, S. (1996). Televizyon Haberlerini İzlemek. (Birinci Basım). (Aslı Tunç, Çev.). İstanbul: Kavram Yayınları
35. Raşit Kaya, İktidar Yumağı Medya-Sermaye-Devlet, İmge Yayınevi
36. Rigel, N. (2000). İleti Tasarımında Haber. İstanbul: Der Yayınları.
37. Schiller, H. (1993). Zihin Yönlendirenler (Birinci Basım). Cevdet Cerit (çev.). İstanbul: Pınar Yayınları.
38. Severin, W.J. Ve Tankard, J.W. (1994). İletişim Kuramları. Çev.: A. Atıf Bir Ve N.Serdar Sever. Eskişehir: Kibele Sanat Merkezi.
39. Sevilay Çelenk, İletişim Çalışmalarında Kırılmalar ve Uzlaşmalar, Ankara: De Ki 
40. Timisi, N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Ankara: Dost Kitabevi.
41. Tiryakioğlu, F. (2012).  Sayfa Tasarımı ve Gazeteler. Ankara: Detay Yayıncılık .
42. Topuz, H. (2003). Türk Basın Tarihi. İstanbul:Remzi Kitabevi. 
43. Törenli, N. (2004). Enformasyon Toplumu ve Küreselleşme Sürecinde Türkiye. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. 
44. Uzun, R. (2009). İletişim Etiği. Ankara: Dipnot Yayınları.
45. Yaylagül, L. (2006). Kitle İletişim Kuramları Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar. Ankara: Dipnot Yayınları. 
46. Yüksel, E. (2001).  Medyanın Gündem Belirleme Gücü. Konya: Çizgi Kitabevi.
49. Yüksel, E. (2010).  Medya ve Habercilik. Konya: Çizgi Kitabevi.