Bu yıl doktora yeterlilik sınavına girecek öğrencilerimiz için okuma listemiz güncellenmiştir. Haziran ve Aralık aylarında yapılacak sınavlarımıza girecek öğrencilerimizin aşağıdaki eserleri mutlaka okumuş olmalarını beklemekteyiz.
Adaylara şimdiden başarılar dileriz...
* Ayrıca bölümümüzün Açıköğretim Fakültesi Medya ve İletişim Programı'ndaki tüm kitaplardan da sorumlu olduğunuzu bilmenizi isteriz.
Bölümümüz öğretim üyeleri tarafından ayrıca okunması tavsiye edilen kitaplar şunlardır:
Adaylara şimdiden başarılar dileriz...
2014 BASIN VE YAYIN
BÖLÜMÜ DOKTORA YETERLİLİK SINAVI OKUMA LİSTESİ
- Adaklı, G. (2006). Türkiye’de Medya Endüstrisi- Neoliberalizm Çağında Mülkiyet ve Kontrol İlişkileri. Ankara: Ütopya Yayınevi.
- Alemdar, K. ve Erdoğan, İ. (1994). Popüler Kültür ve İletişim. Ankara: Ümit Yayıncılık.
- Althusser, L. (1991). İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları. Çev.: Y. Alp ve M. Işık. İstanbul: İletişim Yayınları.
- Atabek, N. ve Dağtaş, E. (1998). Kamuoyu ve İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı.
- Binark, M. ve Bayraktutan, G. (2013). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon.
- Bottomore, T. (1997). Frankfurt Okulu. 2. Baskı. Çev. A. Çiğdem. Ankara: Vadi.
- Burton, G. (1995). Görünenden Fazlası. Çev. N. Dinç. İstanbul: Alan.
- Kadife Karanlık 1 ve Kadife Karanlık 2. İstanbul: Su.
- Dağtaş, B. (2003). Reklamı Okumak. Ankara: Ütopya.
- Dağtaş, E. ve Özer, Ö. (2011). Popüler Kültürün Hakimiyeti. Konya: Literatürk.
- Erdoğan, İ. ( 2012). Pozitivist Metedoloji ve Ötesi. Ankara: Erk.
- Fıske, J. (2003). İletişim Çalışmalarına Giriş. Çev: S.İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat.
- Geray, H. (2006). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. 2. Baskı. Ankara: Siyasal Kitabevi.
- Habermas, J. (2005). Kamusallığın Yapısal Dönüşümü. 5. Baskı. Çev. T. Bora ve M. Sancar. İstanbul: İletişim.
- İnal, A. (1996). Haberi Okumak. İstanbul: Temuçin.
- İrvan, S. (Der). (2002). Medya Kültür Siyaset. 2.Baskı. Ankara: Alp.
- Keane, J. (1999). Medya ve Demokrasi. 3. Baskı. Çev. H. Şahin. İstanbul: Ayrıntı.
- Küçük, M. (Der.) (1994). Medya, İktidar, İdeoloji. Ankara: Ark.
- Mcquail, D. ve Windahl, S. (1994). Kitle İletişim Çalışmaları İçin İletişim Modelleri. Çev.: B. Dağdaş ve U. Demiray. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- Mutlu, E. (2005). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Ütopya.
- Oskay, Ü. (1986). Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri. İstanbul: Der.
- Özer, Ö. (2012). Haberin Doğası. Konya: Literatürk.
- Özer, Ö. (2011). Haber Söylem İdeoloji Eleştirel Haber Çözümlemeleri. Konya: Literatürk.
- Kaya, A.R. İktidar Yumağı Medya-Sermaye-Devlet. Ankara: İmge.
- Severin, W.J. ve Tankard, J.W. (1994). İletişim Kuramları. Çev.: A. A. Bir ve N.S. Sever. Eskişehir: Kibele Sanat Merkezi.
- Çelenk, S. (Der.) (2008). İletişim Çalışmalarında Kırılmalar ve Uzlaşmalar. Ankara: De Ki.
- Tiryakioğlu, F. (2012). Sayfa Tasarımı ve Gazeteler. Ankara: Detay.
- Topuz, H. (2003). Türk Basın Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
- Uzun, R. (2009). İletişim Etiği. Ankara: Dipnot.
- Yaylagül, L. (2006). Kitle İletişim Kuramları Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar. Ankara: Dipnot.
- Yüksel, E. (2001). Medyanın Gündem Belirleme Gücü. Konya: Çizgi.
- Yüksel, E. (2010). Medya ve Habercilik. Konya: Çizgi.
- Dağtaş, Erdal (2014). Kamusal Alan ve Medya. Ankara: Ütopya Yayınevi.
- Binark, Mutlu vd. (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
TAVSİYE EDİLEN OKUMALAR LİSTESİ
Bölümümüz öğretim üyeleri tarafından ayrıca okunması tavsiye edilen kitaplar şunlardır:
Alver, F. (2011). Gazetecilik Bilimi ve Kuramları. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
Çoban, B. (2006). Kadife Karanlık 2: Ayna Şövalyeleri 21. Yüzyıl İletişim Çağını
Aydınlatan Kuramcılar. İstanbul: Su Yayınevi.
Dağtaş, E.; Özer, Ö. (2011).Popüler Kültürün Hakimiyeti. Konya:
Literatürk.
Erdoğan, İ. ; Alemdar, K. (2012). Öteki
Kuram. Ankara: Erk Yayınları.
Erdoğan, İ. ( 2012). Pozitivist Metedoloji ve Ötesi. Ankara: Erk Yayınları.
Gürcan, H.İ.; Yüksel, E. (2005). Haber
Toplama ve Yazma. Konya: Tablet Basım Yayın.
İnceoğlu, Y.G. (2010). Uluslararası Medya. İstanbul: Der
Yayınları.
Özer , Ö. (2012). Alternatif Medya Alternatif Gazetecilik. Konya: Literatürk.
Özer , Ö. (2012). Haberin Doğası. Konya: Literatürk
Özer , Ö. (2011). Haber Söylem İdeoloji.
Konya: Literatürk.
Rigel, N. (2003). Kadife Karanlık. İstanbul: Su Yayınevi.
Tiryakioğlu, F. (2012). Sayfa
Tasarımı ve Gazeteler. Ankara: Detay Yayıncılık .
Topuz, H. (2003). Türk Basın Tarihi. İstanbul:Remzi Kitabevi.
Uzun, R. (2009). İletişim Etiği. Ankara: Dipnot Yayınları.
Vural, İ. (2010). Televizyon Dünyasının Habercileri Bile…. İstanbul: Derin Yayınları.
Yüksel, E. (2001). Medyanın
Gündem Belirleme Gücü. Konya: Çizgi Kitabevi.
Yüksel, E. (2010). Medya
ve Habercilik. Konya: Çizgi Kitabevi.
Adaklı, Gülseren (2006). Türkiye’de Medya Endüstrisi- Neoliberalizm
Çağında Mülkiyet ve Kontrol İlişkileri. Ankara: Ütopya Yayınevi.
Althusser, Louis (1991). İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları.
Çev.: Yusuf Alp-Mahmut Işık. İstanbul: İletişim Yayınları.
Binark, M., Bayraktutan, G. (2013). Ayın
Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon.
Bottomore, Tom (1994).Frankfurt Okulu. Çev.: Ahmet Çiğdem.
Ankara: Vadi Yayınları.
Curran, J., M. Gurevitch ve J.
Woollacott (1991). “İletişim Araçları Üzerine Çalışma: Kuramsal Yaklaşımlar”.
Çev.: Meral Özbek. YILLIK 1989/1990.
NERMİN ABADAN UNAT’A ARMAĞAN, ss. 229-253.
Dağtaş, Banu (2003). Reklamı Okumak. Ankara: Ütopya
Yayınevi.
Denis McQuail, Mass Comunication
Theory, Los Angelas: Sage Publication
Erdoğan, İrfan ve Korkmaz Alemdar
(2002). Öteki Kuram. Ankara: Erk
Yayınları.
Eric Maigret, Medya ve İletişim
Sosyolojisi, İstanbul: İletişim Yayınları
Fiske, John (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş. Çev.:
Süleyman İrvan. Ankara: Ark Yayınları.
Gazeteciliğe Başlarken Okuldan
Haber Odasına, Hazırlayan: Sevda Alankuş, IPS İletişim
Gramsci, Antonio (1997). Hapishane Defterleri. (3. Basım). Çev.:
Adnan Cemgil. İstanbul: Belge Yayınları.
Horkheimer, Max ve Theodor Adorno
(1995). Aydınlanmanın Diyalektiği.
Felsefi Fragmanlar-I. Çev. Oğuz Özügül. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
Horkheimer, Max ve Theodor Adorno
(1996). Aydınlanmanın Diyalektiği.
Felsefi Fragmanlar-II. Çev. Oğuz Özügül. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
İnal, Ayşe (1996). Haberi Okumak. İstanbul: Temuçin
Yayınevi.
İrvan, Süleyman (Der.) (1997). Medya, Kültür, Siyaset. Ankara: Ark
Yayınları.
Kejanlıoğlu, Beybin (2005). Frankfurt Okulu'nun Eleştirel Bir Uğrağı:
İletişim ve Medya. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
Küçük, Mehmet (Der. ve Çev.) (1994).
Medya, İktidar, İdeoloji. Ankara:
Ark Yayınları.
Mark Poster (2000). İkinci Medya Çağı, Çev.
Ömer Özer ve Şahin Karasar, 3A Yayınları.
Mills, C. Wright (1974). İktidar Seçkinleri. Çev.: Ünsal Oskay.
Ankara: Bilgi Yayınevi.
Mutlu, Erol (Der. ve Çev.)
(2005). Kitle İletişim Kuramları.
Ankara: Ütopya Yayınevi.
Özer, Ömer (2004). Yetiştirme Kuramı, Anadolu
Üniversitesi Yayınları.
Özer, Ömer (2010). Liberal Basın, Literatürk
Yayınları.
Özer, Ömer (2011). Haber Söylem İdeoloji
Eleştirel Haber Çözümlemeleri, Literatürk Yayınları.
Özer, Ömer (2013). Haber Roman, Literatürk
Yayınları.
Özer, Ömer (Ed.) (2010). Medyada Şiddet Kültürü
Bu Öyküde Sen Anlatılıyorsun, Literatürk Yayınları.
Özer, Ömer (Ed.) (2012). Alternatif Medya
Alternatif Gazetecilik Türkiye’de Alternatif Gazetecilik Üzerine
Değerlendirmeler, Literatürk Yayınları.
Özer, Ömer (Ed.) (2012a). Haberi Eleştirmek
Araştırma Alanlarına Göre Eleştirel Haber Çalışmaları, Literatürk Yayınları.
Özer, Ömer (Ed.) (2012b). Haberin Doğası
Gazetecilikte İdealler ve Sorunlar, Literatürk Yayınları.
Özer, Ömer ve Erdal Dağtaş (2011). Popüler
Kültürün Hâkimiyeti Bir Türkiye Hikâyesi, Literatürk Yayınları.
Paul Heyer ve David Crowley,
İletişim Tarihi, İletişim Yayınları
Raşit Kaya, İktidar Yumağı
Medya-Sermaye-Devlet, İmge Yayınevi
Serpil Sancar Üşür, İdeolojinin
Serüveni Yanlış Bilinç ve Hegemonyadan Söyleme, Ankara: İmge
Sevilay Çelenk, İletişim
Çalışmalarında Kırılmalar ve Uzlaşmalar, Ankara: De Ki
Sezgin, Kızılçelik (2000). Frankfurt Okulu. Ankara: Anı
Yayıncılık.
Slack, J. Darly ve Martin Allor
(1997). "Eleştirel İletişim Araştırmalarının Politik ve Epistemolojik
Kökenleri". Ankara Üniversitesi
İletişim Fakültesi Yayınları/2. YILLIK 94-95, ss. 263-274.
Şermin Tekinalp ve Ruhdan Uzun,
İletişim Araştırmaları ve Kuramları, Beta Yayınları
Tery Eagleton, İdeoloji,
Çev.Muttalip Özcan, İstanbul: Ayrıntı
Thompson, Edward Palmer (2004). İşçi Sınıfının Oluşumu. Çev.: Uygur
Kocabaşoğlu. İstanbul: Birikim Yayıncılık.
Uğur, Aydın (1991).
"Zihinlerin yeni efendileri: Medyalar". Birikim Dergisi. Sayı: 25, Mayıs, ss. 13-22.
-II-
Akçalı, Selda İçin (edt.) (2006).
Gündelik Hayat ve Medya. Tüketim Kültürü Perspektifinden Okumalar. Ankara: Babil
Yayınevi.
Alemdar,
Korkmaz ve İrfan Erdoğan (1994). Popüler
Kültür ve İletişim. Ankara: Ümit Yayıncılık.
Bauman,
Zygmunt (1999b). Küreselleşme. Toplumsal
Sonuçları. Çev. : Abdullah Yılmaz. İstanbul : Ayrıntı Yayınları.
Benjamin, Walter (1993). Pasajlar. Çev. Ahmet Cemal. İstanbul:
Yapı Kredi Yayınları.
Bourdieu, Pierre (1995). Pratik Nedenler. Eylem Kuramı Üzerine.
Çev. Hülya Tufan. İstanbul: Kesit Yayıncılık.
Debord, Guy (1996). Gösteri Toplumu ve Yorumlar. Çev. Ayşen
Ekmekçi-Okşan Taşkent. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Hall, Stuart (1994). “Kültür,
Medya ve İdeolojik Etki”. İçinde Medya,
İktidar, İdeoloji. (Der. ve Çev.) Mehmet Küçük. Ankara: Ark Yayınevi, ss.
169-209.
Harvey, David (1997). Postmodernliğin Durumu. Çev. Sungur
Savran. İstanbul: Metis Yayınları.
Herman, Edward S. ve Noam Chomsky
(1999). Medya Halka Nasıl Evet Dedirtir?
Kitle İletişim Araçlarının Ekonomi Politiği. (Yay. Haz.) İsmail Kaplan.
İstanbul: Minerva Yayınları.
İnal, Ayşe (1999). "Medya,
Dil, İktidar Sorunu: İletişim Çalışmalarında Medya ve Siyaset İlişkisini Nasıl Tartışmalıyız?". İletişim. (3), ss. 13-36.
Keyder, Çağlar (1990). “Türkiye
Demokrasisinin Ekonomi Politiği”. İçinde Geçiş
Sürecinde Türkiye. (Der.) İrvin Cemil Schick ve Ertuğrul Ahmet Tonak. İstanbul: Belge Yayınları, ss. 38-75.
Kellner, Douglas (1991). “Reklam
ve Tüketim Kültürü”. İçinde Enformasyon Devrimi ve
Efsanesi. (Der. ve Çev.) Yusuf Kaplan. İstanbul: Rey Yayınları, ss. 75-91.
Kozanoğlu, Can (1992). Cilalı İmaj Devri: 1980'lerden 90'lara
Türkiye ve Starları. İstanbul: İletişim Yayınları.
Kozanoğlu, Can (1995). Pop Çağı Ateşi. İstanbul: İletişim
Yayınları.
Marx, Karl ve Friedrich Engels
(1999). Alman İdeolojisi. (Feurbach). Çev. Sevim Belli. (4.
Baskı). Ankara: Sol Yayınları.
Marx, Karl (2000). Yabancılaşma. (Der.) Barışta Erdost.
Çev. Kenan Somer, Ahmet Kardam, Sevim Belli vd. Ankara: Sol Yayınları.
Mills, C. Wright (1974). İktidar Seçkinleri. Çev. Ünsal Oskay.
Ankara: Bilgi Yayınevi.
Oktay, Ahmet (1993). Türkiye’de Popüler Kültür. İstanbul:
Yapı Kredi Yayınları.
Ritzer, George (1998). Toplumun McDonaldlaştırılması. Çağdaş
Toplum Yaşamının Değişen Karakteri Üzerine Bir İnceleme. Çev. Şen Süer
Kaya. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Ritzer, George (2000). Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek. Çev.
Şen Süer Kaya. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Rowe, David (1996). Popüler Kültürler. Rock ve Sporda Haz
Politikası. Çev. Mehmet Küçük. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Storey, John (2000). Popüler Kültür Çalışmaları. Kuram ve
Metodlar. Çev. Koray Karaşahin. İstanbul: Babil Yayınları, ss. 136-157.
Tomlinson, John (1999). Kültürel Emperyalizm. Eleştirel Bir Giriş.
Çev. Emrehan Zeybekoğlu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Urry, John (1995). “Örgütlü
Kapitalizmin Sonu”. İçinde (Der.) Stuart Hall ve Martin Jacques. Yeni Zamanlar. 1990’larda Politikanın
Değişen Çehresi. Çev. Abdullah Yılmaz. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, ss.
95-104.
Weber, Max (1997). Protestan
Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu. Çev. Zeynep Aruoba. İstanbul: Hil Yayınları.
-III-
*Dağtaş,
Erdal ve Nejdet Atabek. Kamuoyu ve İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
Yayınları, 1998.
*Erdoğan,
İrfan. Pozitivist Metodoloji. Ankara: Erk Yayınları, 2003.
*Geray,
Haluk. Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. (2. Baskı),
Ankara: Siyasal Kitabevi, 2006.
-IV-
*Bobbio,Norberto ve Jacques
Texier.Gramsci ve Sivil Toplum. Çev. Arda İpek ve
Kenan Somer. (der.) Erhan Göksel. Ankara: Savaş Yayınları,1982.
*Bumin,Kürşat. Sivil Toplum ve
Devlet. İstanbul: Ağaoğlu Yayınevi,1981.
*Camilleri,Joseph A. ve Jim Falk.
The End of Sovereignty, The Politics of a Shrinking and Fragmenting World.
Aldershot: Edward Elgar,1992.
*Chomsky,Noam. Medya
Denetimi-Immediast Bildirgesi. Çev. Şen Süer. İstanbul: Tüm Zamanlar
Yayıncılık,1993.
*Çaha,Ömer. Sivil Kadın,
Türkiye’de Sivil Toplum ve Kadın. Ankara: Vadi Yayınları,1996.
*Fincancı,Yurdakul. (der.). Sivil
Toplum. İstanbul: Türkiye Sosyal Ekonomik Siyasal Araştırmalar Vakfı
Yayınları,1991.
*Fuentes,Marta ve A.Gunder Frank.
“Toplumsal hareketler üzerine on tez”, Çev.
Ahmet Gürata-Tanıl Bora, Birikim Dergisi, 16: 29-41, (Ağustos 1990).
*Gevgili, Ali.Türkiye’de
Yenileşme Düşüncesi, Sivil Toplum, Basın ve Atatürk. İstanbul: Bağlam
Yayıncılık,1990.
*Göle,Nilüfer.”Towards an
Autonomization of Politics and Civil Society in Turkey”, Workshop on Women,
History and Modernity,17:213-222,(Eylül 1994).
*Hall,Stuart ve Martin
Jacques.Yeni Zamanlar,1990’larda Politikanın Değişen Çehresi.Çev.Abdullah
Yılmaz. İstanbul: Ayrıntı Yayınları,1995.
*Keane,John. Demokrasi ve Sivil
Toplum. Çev. Necmi Erdoğan. İstanbul: Ayrıntı Yayınları,1994.
*Keane,John. Medya ve Demokrasi.
Çev. Haluk Şahin. İstanbul: Ayrıntı Yayınları,1992.
*Keane,John (der.). Sivil Toplum
ve Devlet. İstanbul: Ayrıntı Yayınları,1993.
*Köker,Levent.”Sivil
toplum-demokrasi ilişkisi üzerine bir not”, Birikim Dergisi, 24: 53-54, (Nisan
1991).
*Mardin,Şerif. Türkiye’de Toplum
ve Siyaset, Makaleler 1. İstanbul: İletişim Yayınları,1991.
*Melucci,Alberto. “Toplumsal
hareketler ve gündelik yaşamın demokratikleşmesi”, Birikim Dergisi, 24:55-62, (Nisan 1991).
*Mouffe,Chantal. “Demokratik
yurttaşlık ve siyasal topluluk”, Birikim Dergisi, 55, (1993).
*Phillips,Anne. Demokrasinin
Cinsiyeti. İstanbul: Metis Yayınları,1995.
*Portelli,Hugues. Gramsci ve
Tarihsel Blok. Çev. Kenan Somer. Ankara: Savaş Yayınları,1982.
*Sarıbay,Ali Yaşar. “Türk siyasal
kültürünün yeni bir sembolü: Sivil toplum”, Birikim
Dergisi, 38-39:112-16, (Haziran-Temmuz,1992).
*Sarıbay,Ali Yaşar. “Yurttaşlık ve katılmacı demokrasi”, Birikim
Dergisi, 32:17-24, (Aralık 1991).
*Sartori,Giovanni. Demokrasi
Kuramı. Çev. Deniz Baykal, Ankara: Ajans- Türk
Matbaacılık Sanayii,1977.
*Savran,Gülnur. Sivil Toplum ve
Ötesi. İstanbul: Alan Yayıncılık,1987.
*Saybaşılı,Kemali. Siyaset
Biliminde Temel Yaklaşımlar. Ankara: Birey ve Toplum Yayınları,1985.
*Sönmez,Mustafa. “Türk medya
sektöründe yoğunlaşma ve sonuçları”, Birikim Dergisi, 92:76-86, (Aralık 1996).
*Şaylan,Gencay. Değişim,
Küreselleşme ve Devletin Yeni İşlevleri. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları,1995.
*Üstel,Füsun. “Devlet-sivil toplum-kamusal alan ve
yurttaşlık”, Birikim Dergisi, 93-94:127-35, (Ocak-Şubat 1997).
*Walzer,Micheal. Toward a Global
Civil Society.USA: Berghahn Books,1995.
*Walzer,Micheal. “Sivil toplum
düşüncesi: Toplumsal yapılaşmaya doğru bir adım”,Çev. Nuran Erol, Birikim
Dergisi, 37:33-41, (Mayıs 1992).
*Wolton,Dominique. “Siyasal
iletişim: Bir model yaratmak”, Çev. Hülya Tufan ve Ömer Laçiner, Birikim Dergisi, 30:51-58, (Ekim 1991).
*Yayla,Atilla. Liberal Bakışlar.
Ankara: Siyasal Kitabevi,1993.
*Amin,Samir,N.Chomsky ve A.Gunder
Frank. Düşük Yoğunluklu Demokrasi. Çev.Ahmet Fethi. İstanbul: Alan
Yayıncılık,1994.
*Conolly,William E. Kimlik ve
Farklılık, Siyasetin Açmazlarına Dair Demokratik Çözüm Önerileri. Çev. Ferma
Lekesizalın. İstanbul: Ayrıntı Yayınları,1995.
*Gürkan,Nilgün. Türkiye’de
Demokrasiye Geçişte Basın (1945-1950), İstanbul: İletişim Yayınevi, 1998.
*Kansu,Işık. Emperyalizmin Yeni
Masalı: Küreselleşme. Ankara: Kamu İşletmeciliğini Geliştirme Merkezi Vakfı
Yayını,1996.
*Kazgan,Gülten. Yeni Ekonomik
Düzen’de Türkiye’nin Yeri. İstanbul: Altın Kitaplar Basımevi,1994.
*Koloğlu,Orhan. Osmanlı’dan
Günümüze Türkiye’de Basın. İstanbul: İletişim Yayınları,1992.
*Köker,Levent. İki Farklı
Siyaset. İstanbul: Ayrıntı Yayınları,1990.
*Köker,Levent.
Modernleşme,Kemalizm ve Demokrasi.İstanbul:İletişim Yayıncılık, 1990.
*Parla,Taha.Türkiyenin Siyasal
Rejimi, 1980-1989.İstanbul:İletişim Yayınları,1993.
Alankuş,
S. (Der.) Habercinin El Kitabı. (Beş kitaplık tüm dizi). İstanbul: Ips İletişim
Vakfı Yayınları.
Alemdar, K. (Ed.) (1999). Medya Gücü Ve Demokratik
Kurumlar. İstanbul: Afa Yayıncılık ve Tüses Vakfı.
Alemdar, Z. (1990). Oyunun Kuralı. Ankara: Bilgi
Yayınevi.
Aslan, K. Haberim Var. Örneklerle Haberin Abc’si.
İstanbul: Anahtar Yayınları.
Atabek, N.(2005) Okur Temsilciliği, Anadolu
Üniversitesi
Atabek, Ü. (2001). İletişim ve Teknoloji. İstanbul:
Seçkin Yayınları.
Aziz, A. (1990). Araştırma Yönetmeleri-Teknikleri ve
İletişim. Ankara:İlad Yayını.
Batmaz, V. (2003). Medyaya Düşman Yetiştiriyorum.
İstanbul: Karakutu Yayınları.
Batmaz, V. (2003). Karartma RTÜK Rütüklenemez.
İstanbul: Karakutu Yayınları.
Berberoğlu, G. N. (1991). Basın İşletmeciliği.
İstanbul: Gazeteciler Cemiyeti Yayınları.
Dursun Ç.(2004).Haberde Hakikat ve İktidar İlişkisi,
Elips Kitap
Dağlı, N. (1995). Gazete Yayımlama Teknikleri. Ankara: İmaj Yayıncılık.
Erdoğan, İ. ve Alemdar, K. (2002).
Öteki Kuram. Ankara: Erk.
Erdoğan, İ. ve Alemdar, K. (1990). İletişim ve Toplum.
İstanbul: Bilgi Yayınları.
Fıske, J. (2003). İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev:
Süleyman İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
Gezgin,
S. (1994). Basında Fotoğrafçılık. İstanbul: Der Yayınları.
Girgin,
A. (2000). Yazılı Basında Haber Ve Habercilik Etik’i. İstanbul: İnkılap
Kitapevi.
Girgin, A.(1998). Haber Yazma Teknikleri.
İstanbul:İnkılap Kitabevi.
Gökçe, O. (2001). İçerik Çözümlemesi. Üçüncü Baskı.
Konya:Selçuk Üniversitesi Yayınları.
Gökçe, O. (2002). İletişim
Bilimine Giriş. Dördüncü Baskı. Ankara: Turhan Kitapevi.
Güz, N.(2005) Haberde
Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmaları, Nobel
İnuğur, M.N. (1993). Basın Ve Yayın
Tarihi. Üçüncü Baskı. İstanbul:Der Yayınları.
İrvan, S. (Der). (2002). Medya Kültür
Siyaset. İkinci Baskı. Ankara: Alp Yayınevi.
İsen, G. Ve Batmaz, V. (2002). Ben ve Toplum.
İstanbul:Om Yayınevi.
Kabacalı, A. (1994). Türk Basınında Demokrasi.
Ankara:Kültür Bakanlığı Yayınları.
Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi.
Beşinci Baskı. Ankara:3a Araştırma Eğitim Danışmanlık
Kaya, A.R. (1985). Kitle
İletişim Sistemleri. Ankara: Teori Yayınları.
Kışlalı, A. T. (1997). Siyaset Bilimi. İkinci Baskı.
Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Küçük, M. (Der.) (1994). Medya,
İktidar, İdeoloji. Ankara:Ark Yayınları.
Mcquail, D. (2000).
Mcquail’s Mass Communication Theory. Dördüncü Baskı. London: Sage.
Mcquail, D. Ve Windahl, S.
(1994). Kitle İletişim Çalışmaları İçin İletişim Modelleri. Çev.: Banu Dağdaş
Ve Uğur Demiray. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Mutlu, E. (1993). İletişim Sözlüğü.
Ankara: Ark Yayınları.
Mutlu, E. (2005). Kitle İletişim
Kuramları, Ütopya Yayınevi
Oskay, Ü. (1986). Kitle İletişiminin Kültürel
İşlevleri. İstanbul: Der Yayınları.
Oskay, Ü. (1969). Kitle
Haberleşme Teorilerine Giriş. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler
Fakültesi Yayınları.
Oskay, Ü. (1994). İletişimin
Abc’si. İkinci Baskı. İstanbul: Simavi Yayınları.
Özgen,
M. (1998). Kurumsal, Kuramsal Ve Tarihsel Açıdan Gazetecinin Etik Kimliği.
İstanbul: Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Yayınları.
Rigel, N. (1993). Kağıt
Kaplanlar. İstanbul: Der Yayınları.
Rigel, N. (1993). Medya Ninnileri. İstanbul:Sistem
Yayıncılık.
Rigel, N. (2000). Rüya Körleşmesi. İstanbul: Der
Yayınları.
Rigel, N. (2003). 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan
Kuramcılar Kadife Karanlık. İstanbul: Su ayınları.
Sağnak, M. (1996).
Medya-Politik. İstanbul: Eti Kitapları.
Severin, W.J. & Tankard,
J.W. (2001). Communication Theories Origins, Methods, And Uses In The Mass Media. Beşinci Baskı.
New York :
Longman.
Severin, W.J. Ve Tankard,
J.W. (1994). İletişim Kuramları. Çev.: A. Atıf Bir Ve N.Serdar Sever.
Eskişehir: Kibele Sanat Merkezi.
Sözen, E. (1999). Demir
Kafesten Plastiğe Kimliklerimiz Sekülerleşme Sürecinde Kimliklerin İnşaası.
İstanbul: Birey Yayıncılık.
Sözen, E. (1997). Medyatik
Hafıza. İstanbul: Timaş Yayınları.
Sözen, E. (1999). Söylem
Belirsizlik,Mübadele, Bilgi/Güç ve Refleksivite. İstanbul: Paradigma Yayınları.
Tılıç, L. D. (2001). Medyayı Anlamak. İstanbul:Su
Yayınları.
Tekinalp, Ş. Uzun R.(2004) İletişim Araştırmaları ve
Kuramları, Derin Yayınları
Tokgöz, O. (1994). Temel Gazetecilik. Ankara: İmge
Kitapevi.
Topuz, H. (2003). II. Mahmut’tan Holdinglere Türk Basın
Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Usluata, A. (1995).
İletişim. İstanbul: İletişim Yayınları.
Yüksel, E. (2001). Medyanın
Gündem Belirleme Gücü. Konya: Çizgi Kitabevi.
Yüksel, E. ve Gürcan, H.İ.
(2001). Habercinin El Rehberi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Yüksel, E. (2004). Medya
Güvenlik Kurulu. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Zıllıoğlu, M. (1993).
İletişim Nedir? İstanbul: Cem Yayınevi.
---------------------------------------------
- Adaklı, G. (2001).
Yayıncılık alanında kontrol ve mülkiyet. Beybin Kejanlıoğlu, Sevilay
Çelenk, Gülseren Adaklı (ed.). Medya Politikaları (s. 145-203) içinde. Ankara: İmge
Kitabevi.
- Balcı, K. (2003). Türkiye’de
gazeteci-politikacı ilişkileri: Bir çürümenin perde arkası. L. Doğan Tılıç
(Der.). Türkiye’de Gazetecilik
Eleştirel Bir Yaklaşım (s. 90-106) içinde. Ankara: ÇGD Yayınları.
- Herman, H. ve
Chomsky, N. (1998). Medya Halka
Nasıl Evet Dedirtir Kitle İletişim Araçlarının Ekonomi Politiği.
İsmail Kaplan (ed.). İstanbul: Minerva Yayınları.
- Koloğlu, O. (2003).
Babıaliden ikitelli’ye geçerken gazetecilik. L. Doğan Tılıç (Der.). Türkiye’de Gazetecilik Eleştirel
Bir Yaklaşım (s. 26-36) içinde. Ankara: ÇGD Yayınları.
- Yüksel, E. ve
Gürcan, H. İ. (2005). Haber Toplama
ve Yazma. Konya: Tablet Kitabevi.
- İnal, M. A. (1996).
Haberi Okumak. İstanbul: Temuçin
Yayınları.
- Oskay, Ü. (2001). “Yıkanmak
İstemeyen Çocuklar” Olalım (4. Baskı). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
- Özsever, A. (2004).
Tekelci Medyada Örgütsüz Gazeteci. Ankara:
İmge Kitabevi.
- Sağnak, M. (1996). Medya-Politik (1983-1993 Yılları
Arasında Medya-Politikacı İlişkileri). İstanbul: Eti Kitapları.
- Talu, U. (2000). Dipsiz Medya. İstanbul: İletişim
Yayınları.
- Tılıç, L. D.
(1998). Utanıyorum Ama Gazeteciyim Türkiye ve Yunanistan’da Gazetecilik, İstanbul: İletişim Yayınları.
- Duran, R. (2000). Medyamorfoz.
İstanbul: Avesta Yayınları.
- Erdoğan, İ. (2002).
İletişimi Anlamak. Ankara: Erk
Yayınevi.
- Geray, H. (2003). İletişim ve Teknoloji Uluslararası
Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları. Ankara: Ütopya Yayınevi.
- Işık, M. (2002). Kitle İletişim Teorilerine Giriş. Konya:
Eğitim Kitabevi Yayınları.
- Keane, J. (1999). Medya ve Demokrasi (3. Basım).
(Haluk Şahin, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
- Lull, J. (2001). Medya İletişim Kültür. (Nazife
Güngör, Çev.). Ankara: Vadi Yayınları.
- Mattelart, A.
(2001). İletişimin Dünyasallaşması.
(Halime Yücel, Çev.). İstanbul:
İletişim Yayınları.
- Gürcan H İ (1999)
Sanal Gazetecilik, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
- Tılıç, L. D.
(1998). Utanıyorum Ama Gazeteciyim Türkiye ve Yunanistan’da Gazetecilik,
İstanbul: İletişim Yayınları.
- Timisi, N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve
Demokrasi. Ankara: Dost Kitabevi.
- Tomlinson, J.
(1999). Kültürel Emperyalizm
Eleştirel Bir Giriş. (Emrehan Zeybekoğlu, Çev.). İstanbul: Ayrıntı
Yayınları.
- Törenli, N. (2004).
Enformasyon Toplumu ve Küreselleşme
Sürecinde Türkiye. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
- Uluç, G. (2003). Küreselleşen Medya: İktidar ve Mücadele
Alanı Olanaklar-Sorunlar-Tartışmalar. İstanbul: Anahtar Kitaplar
Yayınevi.
- Uğur, A. (2003). Kültür Kıtası Atlası Kültür, İletişim,
Demokrasi (2. Basım). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
- Atabek, N. ve
Dağtaş, E. (1998). Kamuoyu ve İletişim.
Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma
Çalışmaları Vakfı.
- Bektaş, A. (2000). Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi (2.
Basım). İstanbul: Bağlam Yayınları.
- Domenach, J. M.
(2003). Politika ve Propaganda. (Tahsin
Yücel, Çev.). İstanbul: Varlık Yayınları.
- Erdoğan, İ. (1999).
Dördüncü Gücün İlettiği: Amerikan Örneği. Korkmaz Alemdar (ed.). Medya
Gücü ve Demokratik Kurumlar (s.
33-42) içinde. İstanbul: Afa Yayıncılık ve Tüses Vakfı.
- Hallin, D. C.
(2005). Eleştirel kuram perspektifinden amerikan haber medyası. Erol Mutlu
(Der.). Kitle İletişim Kuramları (s. 291-319) içinde. Ankara:
Ütopya Yayınevi.
- Kapani, M. (2004). Politika Bilimine Giriş (16.
Basım). Ankara: Bilgi Yayınevi.
- Bottomore, T.
(1997). Frankfurt Okulu (2. Basım). (Ahmet Çiğdem, Çev.). Ankara:
Vadi Yayınları.
- Erdoğan, İ. (1995).
Dünyanın Çarpık Düzeni Uluslararası İletişim. İstanbul: Kaynak
Yayınları.
- Atabek, N. (2003).
Propaganda ve toplumsal kontrol. Selçuk
İletişim. 2(4): 4-12.
- Işık, M. (2002). Dünya ve Türkiye Bağlamında Kitle
İletişim Sistemleri. Konya: Eğitim Kitabevi.
- Bourdieu, P.
(1995). Kamuoyu yoktur. Hülya
Tufan (ed.). Kamuoyu Kimin Oyu? (s. 177-188) içinde. İstanbul: Kesit
Yayıncılık.
- MacBride, S.
(1993). Bir Çok Ses Tek Bir Dünya. Ertuğrul
Özkök (ed.). Ankara: UNESCO Türkiye Milli Komisyonu.
- Öke, M. K. (1994). Gazeteci Türkiye’de Basın Çalışanları
Üzerine Bir İnceleme. Ankara: ÇGD Yayınları.
- Vural, A. M.
(1999). Yerel Basın ve Kamuoyu. Eskişehir:
Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 1141. Açıköğretim Fakültesi Yayınları
No: 607.
- Chomsky, N. (2005).
Medya Denetimi. (Elif Baki,
Çev.). İstanbul: Everest Yayınları.
- Tuchman, G. (1980).
Making News A Study in the
Construction of Reality. New York: The Free Press.
- Postman, N. ve
Powers, S. (1996). Televizyon
Haberlerini İzlemek. (Birinci Basım). (Aslı Tunç, Çev.). İstanbul:
Kavram Yayınları
- Rigel, N. (2000). İleti Tasarımında Haber. İstanbul:
Der Yayınları.
- Schneider, W. ve
Raue, P. J. (2000). Gazetecinin El
Kitabı. (Işıl Aygün, Çev.). Ankara: Konrad Adenauer Vakfı.
- Bennett, W. L.
(2000). Politik İllüzyon ve Medya.
(Seyfi Say, Çev.). İstanbul: Nehir Yayıncılık.
- Burton, G. (1995). Görünenden Fazlası. (Nefin Dinç,
Çev.). İstanbul: Alan Yayıncılık.
- Dursun, Ç. (2003).
Haber ve Habercilik/Gazetecilik Üzerine Düşünmek. Sevda Alankuş (ed.). Gazetecilik ve Habercilik (s.
63-83) içinde. İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.
- Esslin, M. (1991). TV Beyaz Camın Arkası (Birinci
Basım). (Murat Çiftkaya, Çev.). İstanbul: Pınar Yayınları.
- Galtung, J. ve Ruge,
M. (1981). Structuring and Selecting News. Stanley Cohen and Jack Young
(ed.). The Manufacture of News Social Problems, Deviance and the Mass
Media (Revised Edition). (s. 52-63) içinde. California: Sage
Publications.
- Gevgili, A. (1990).
Türkiye’de Yenileşme Düşüncesi,
Sivil Toplum, Basın ve Atatürk (2. Basım). İstanbul: Bağlam Yayınları.
- Gürbilek, N.
(2001). Vitrinde Yaşamak 1980’lerin
Kültürel İklimi. İstanbul: Metis Yayınları.
- Gürkan, N. (1998). Türkiye’de Demokrasiye Geçişte Basın
(1945-1950). İstanbul: İletişim Yayınları.
- Tanpınar, A. H.
(2001). 19 uncu Asır Türk Edebiyatı
Tarihi (9. Baskı). İstanbul: Çağlayan Kitabevi.
- Erdoğan, İ. (2000).
Kapitalizm Kalkınma Postmodernizm ve İletişim Sömürünün Paketlenişi. Ankara:
Erk.
- Habermas, J.
(2005). Kamusallığın Yapısal Dönüşümü (5. Baskı). Tanıl Bora-Mithat
Sancar (çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
- Hall, S. (1999).
İdeolojinin yeniden keşfi: Medya çalışmalarında baskı altında tutulanın
geri dönüşü. Mehmet Küçük (der. ve çev.). Medya İktidar İdeoloji
(İkinci Basım) (s. 77-126) içinde. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları/Ark.
- Hall, S. (1999).
Kültür, medya ve “ideolojik etki”. Mehmet Küçük (der. ve çev.). Medya
İktidar İdeoloji (İkinci Basım) (s. 199-243) içinde. Ankara: Bilim ve
Sanat Yayınları/Ark.
- Hall, S. (2002).
İdeoloji ve iletişim kuramı. Süleyman İrvan (der.). Medya Kültür
Siyaset (2. Basım) (s. 101-126) içinde. Ankara: Alp Yayınevi.
- Marcuse, H. (1997).
Tek-Boyutlu İnsan İleri İşleyim Toplumunun İdeolojisi Üzerine
İncelemeler (Üçüncü Basım). (Aziz Yardımlı, Çev.). İstanbul: İdea
Yayınevi.
- Mutlu, E. (2004). İletişim
Sözlüğü (Dördüncü Basım). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
- Batmaz, V. (2006). Medya Popüler Kültürü Gizler.
İstanbul: Karakutu Yayınları.
- Kejanlıoğlu, D. B.
(2005). Frankfurt Okulu’nun Eleştirel
Bir Uğrağı: İletişim ve Medya. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
- Fromm, E. (1996). Özgürlükten Kaçış (4. Basım).
(Şemsa Yeğin, Çev.). İstanbul: Payel Yayınları. (Erich Fromm’un diğer kitapları).
- Mattelart, A. ve
Mattelart, M. (1998). İletişim
Kuramları Tarihi. Merih Zıllıoğlu (çev.). İstanbul: İletişim
Yayınları.
- Boyd-Barret, O.
(2006). Ekonomi politik yaklaşım. Levent Yaylagül (der.). Kitle İletişiminin Ekonomi Politiği (s.
1-16) içinde. Ankara: Dalbaz Yayıncılık.
- Garnham, N. (2006).
Kitle iletişiminin ekonomi politiğe katkısı. Levent Yaylagül (der.). Kitle
İletişiminin Ekonomi Politiği
(s. 173-185) içinde. Ankara: Dalbaz Yayıncılık.
- Yaylagül, L. ve
Dağtaş, E. (2006). Akademik bir disiplin olarak iletişim: Tarihsel
materyalist bir eleştiri denemesi. Levent Yaylagül (der.). Kitle İletişiminin Ekonomi Politiği (s.
327-351) içinde. Ankara: Dalbaz Yayıncılık.
- Dağtaş, B. (2003). Reklamı Okumak. Ankara: Ütopya
Yayınları.
- Hardt, H.. (1999).
“Eleştirel”in geri dönüşü ve radikal muhalefetin meydan okuyuşu: Eleştirel
Teori, Kültürel Çalışmalar ve Amerikan kitle iletişimi araştırması. Mehmet
Küçük (der.). Medya İktidar İdeoloji
(2. Basım) (15-75) içinde.
Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
- Türkoğlu, N.
(2004). İletişim Bilimlerinden
Kültürel Çalışmalar Toplumsal İletişim Tanımlar, Kavramlar, Tartışmalar.
İstanbul: Babil Yayınları.
- Yaylagül, L.
(2006). Kitle İletişim Kuramları
Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar. Ankara: Dipnot Yayınları.
- Mutlu, E. (2005). Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya. D.
Beybin Kejanlıoğlu ve Aytaç Yıldız (yay. haz.). Ankara: Ütopya Yayınevi.
- Yüksel, E. (2004).
Medya gerçeği, gerçek yaşam ve terör haberciliği. Orhan Gökçe ve Uğur
Demiray. (ed.). Terörün Görüntüleri,
Görüntülerin Terörü…(s. 19-58) içinde. Konya: Çizgi Kitabevi.
- Erdoğan, İ. (2002).
İletişimi Anlamak. Ankara: Erk
Yayınları.
- Williams, R.
(2003). Televizyon, Teknoloji ve
Kültürel Biçim. (Ahmet Ulvi Türkbağ, Çev.). Ankara: Dost Kitabevi
Yaynları.
- Schiller, H.
(1993). Zihin Yönlendirenler
(Birinci Basım). Cevdet Cerit (çev.). İstanbul: Pınar Yayınları.
- Fromm, E. (1996). Sağlıklı Toplum (3. Basım).
Yurdanur Salman, Zeynep Tanrısever (çev.). İstanbul: Payel Yayınları.
- Fromm, E. (2003). Sahip Olmak ya da Olmak. Aydın
Arıtan (çev.). İstanbul: Arıtan Yayınevi.
- Erdoğan, İ. (2005).
Popüler Kültür ve İletişim (Geliştirilmiş
2. Baskı). Ankara: Erk Yayınları.
- Featherstone, M.
(2005). Postmodernizm ve Tüketim
Kültürü. Mehmet Küçük (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
- Bauman, Z. (2002). Sosyolojik Düşünmek (Üçüncü Basım). Abdullah Yılmaz (çev.). İstanbul:
Ayrıntı Yayınları.
- Kovach, B. ve
Rosenstiel, T. (2007). Gazeteciliğin
Esasları. ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayınları.
- Hargreaves, I.
(2006). Gazetecilik. Dost
Kitabevi Yayınları.
- Alankuş, S. (der.).
(2005). Habercinin El Kitabı 4
Gazetecilik ve Habercilik. İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.