Yedi bölümden oluşan kitabın birinci bölümünde, sivil toplum kavramının geçmişten günümüze kadar geçirdiği değişimler ve kazandığı anlamlar üzerinde durulmuştur.
İkinci bölümde, sivil toplum açılımları bağlamında yurttaşlık hakları kavramının boyutları ve yani anlamları incelenmektedir. Ayrıca, yurttaşlık haklarının gelişiminde medyanın rolü ve önemi vurgulanmaktadır. Üçüncü bölümde, Osmanlı’dan günümüze Türkiye’de yazılı basın ve yurttaşlık hakları konusu incelenmektedir. Kamuoyu başlığını taşıyan dördüncü bölümde, kamuoyu kavramının tarihsel süreçte ortaya çıkışı ele alınmakta ve konuyla ilgili temel kavramlar incelenmektedir. Beşinci bölümde, kamuoyu araştırmaları ve bu araştırmaların medyada yayınlanmasının yol açtığı tartışmalar çeşitli boyutlarıyla incelenmektedir. İletişim ve kitle iletişimi başlığını taşıyan altıncı bölümde, önce iletişim olgusu ve iletişimin temel kavramları tanıtılmakta, daha sonra da kitle iletişim araştırmalarında liberal ve eleştirel yaklaşımların görüşleri, bugüne kadar yapılan araştırmalar ve elde edilen bulgular çerçevesinde anlatılmaktadır. Yedinci ve son bölümde de, kitle iletişim araçlarının dolaylı ve uzun dönemli etkilerini açıklayan başlıca liberal kuramsal yaklaşımlar arasında yer alan “Suskunluk Sarmalı” ve “Gündem Belirleme” anlatılmaktadır.
Kamuoyu ve İletişim
Nejdet Atabek-Erdal Dağtaş
Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları
1998, 481 sayfa
ISBN: 975-492-785-5