Türkiye’de Magazin Basını

Bu kitapta, Türkiye’deki magazin basını ve habercilik anlayışı, gazetelerin magazin eklerinin sektör ve metin analizinden yola çıkılarak değerlendirilmiştir. Özellikle, reklam unsuru ve medya sahipliğinin kâr maksimizasyonunu ön planda tutma gayretleri, bir yandan magazin ağırlıklı popüler yayıncılık anlayışına hız verirken; diğer yandan da, medyaya olan güvenilirliğin sorgulanmasına neden olmuştur. Bu çalışmada yazar, profesyonel gazetecilik pratikleri ve meslek ilkelerini etik açıdan tartışmaya açmış ve medyayı kamu yararı açısından sorgulamıştır.

Türkiye’de Magazin Basını
(Magazin Eklerinin Sektör ve Metin Analizi)
Erdal Dağtaş
Ankara, Ütopya Yayınevi, 2006, 303 sayfa 
ISBN: 975-6361-38-7