Medya, Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları

Bu çalışma, üç genel bölüm başlığı altında toplam on bir ayrı makaleden oluşmaktadır. Çalışmanın Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları Kavramları: Tarihsel Arka Planı, Eleştirel Ekonomi Politik Çözümlemesi ve Mekânlardaki Yansımaları isimli birinci bölümü, dünyada ve Türkiye’de tüketim kültürü ve yaşama tarzları kavramlarının ekonomik ve kültürel açıdan ele alınarak irdelendiği ve mekânlardaki yansımalarının tartışıldığı dört makaleden oluşmaktadır. Çalışmanın, Geleneksel Medyada Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları adını taşıyan ikinci bölümünde; Türkiye’deki geleneksel medyaya (yazılı basın, televizyon ve sinema) ilişkin tüketim kültürü ve yaşam tarzlarının gösterenlerinin çözümlendiği dört özgün mikro çalışmaya yer verilmiştir.Reklamlarda ve Yeni Medyada Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları isimli üçüncübölümde ise; birbirinden ayrı üç çalışma, tüketim kültürü ve yaşam tarzlarının dolayımını reklam ve internet üzerinden sorgulamaktadır.

Medya, Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları
(Türkiye Medyasından Örüntüler)
Derleyen: Banu Dağtaş-Erdal Dağtaş
Ankara, Ütopya Yayınevi, 2009, 410 sayfa, ISBN: 978-605-4666-01-0